Gångarter!

Jag har aldrig ridit en häst med gångarter som är så där, ni vet....WOW!
Många hästar har man ridit genom åren, och alla gångarter har man ju testat på, både rena och orena.
Ökat och kort tempo. Men jag har aldrig fått chansen att rida en Islandshäst med så där fantastiska gångarter, och det är nått jag drömmer om!

Att få känna på hur de känns att rida en Islandshäst med sådan power i tölten att man bara gapar.
Oj så häftigt det hade varit att få känna den känslan!


Någon gång i framtiden hoppas jag själv äga en sådan fantastsisk häst, ja, å vem vet, kanske gör jag redan det?
Fafnir har ju mycket goda gener och potensial, så kanske han blir mina drömmars häst, gångartesmässigt!
Odinn är ju min absoluta drömhäst, på många olika plan, men kanske inte gångartesmässigt!


Andvari från Stenlia, en hingst med rörelser jag gillar väldigt mycket!

1 Alexandra:

skriven

Jag vill gärna också få känna på en sån power! Så häftigt.

2 Linda:

skriven

Sv; Men jag skulle aldrig bli nöjd med att bara ha henne i hagen, självklart skulle jag bli glad över att inte behöva avliva.. men.. vi hann ju inte med något tillsammans, annat vore det om vi haft tio år ihop iaf..



Jag tror jag i så fall väljer att röntga höfterna =/

3 Jenny:

skriven

Jag har heller aldrig ridit en sådan häst och hoppas också få äga en någon gång,drömmen är ju ett par förstaklass ston att avla på :)

4 Linda:

skriven

Sv: Jo visst, det tar ju lång tid men.. den där dumma magkänslan, varför skall den inte ha rätt nu när det har varit rätt alla andra gånger?

Jag hoppas verkligen att den har fel denna gång, jag vill och önskar så starkt att hon ska bli bra igen, jag hade ju så mycket planer för oss.



Jag tror inte jag hängde med om Odinn nu, blev han inte bra? Har du varit hos veterinären ytligare en gång??

5 Linda:

skriven

Jo men visst är det skillnad på islandsridning och ren dressyr, dock är ju grunden alltid dressyr. Men det är två olika filosofier.

6 Linda:

skriven

Sv: Men vad fan då :( Men han är ju mycket bättre vad jag förstått? Det är ju posetivt. Säger jag som grinar över min häst. Men han skall behandlas igen eller? För han har väl bara behandlats en gång?

Enligt min veterinär så brukar hästarna sällan bli bra efter EN behandling vilket brukar vara likadant för oss människor..

7 Linda:

skriven

Sv: FJärde behandlingen?? Men gud, du kan inte ha skrivit i din blogg efter varje veterinärbesök heller.. för det har jag totalt missat!

Men alltså behandlad vad menas med det för er del, spruta med kortison?



Fifa har blivit sprutad med kortison i höger höft två gånger och vänster höft en gång. Är hon inte bättre nu blir det väl den tredje sprutningen. Tupp kamm vet jag inte ens vad det är!



Men jag som trodde Odinn var bra igen =/



Vad är 3D behandling?



Du hann rida honom tre gånger och sen var han kass igen- det beror inte på din ridning, det kan jag aldrig tro. Däremot lär han ha gått med skadan väldigt länge eller har jag fått för mig?? Är det bara höften som strular och inget annat?



Tyckte du skrev att först ville de behandla bak innan de började med fram men min veterinär gör tvärtom, de belastar ju fel när de har ont och oftast hamnar det i frambenen, så min veterinär behandlar allt på en gång. Behandlas hon inte på ena stället så belastar dom den delen ÄNNU mera och skadan blir större..



Eller har jag missuppfattat dig kanske?

Kommentera här: