Hej Hej....

Frenja har vilat idag och igår, känns inte jätte bra men ibland blir det ju så.
Idag har hon i alla fall blivigt lite klippt, även om det inte blev helt klart då maskinen började bråka som sjutton på slutet, så irriterande. Både jag och hästen orkade inte mer så det fick se ut som det gjorde. Nya tag imorgon ;)
 
Funderar på att köpa en ny sadelgjord till henne då hon fortfarande reagerar när man ska spänna den, även om det har blivigt väldigt mycket bättre. Skulle vilja testa en sån där ELT-gjord och se om de är någon skillnad.
De är så sanslöst dyra och för de pengarna vill jag veta att den funkar innan jag ev köper en sådan.
Den har ju väldigt gott rykte om sig, men Frenja är ju lite speciell också i och med muskelproblemen så inte säkert den har så god effekt på henne som den ananrs har - eller så har den det.
Jag försöker verkligen se till så att hon får det bästa, att allt funkar bra för henne. Men bara alla dessa kosstillskott hon äter nu kostar massor, plus alla veterinärräkningar jag haft på henne de senaste har gjort ekonomin lite ansträngd minst sagt. Kanske tomten kan komma med en sådan gjord, de hade inte varit dumt.
Så snälla tomten, jag vill gärna ha en ELT-gjord till min älskade häst, Tack. ;)
 
Letar efter ett träns med bredare nackstycke oxå, och har hittat ett riktigt fint från Lippo, inte heller gratis direkt.
ALLTING som är ergonomiskt och bra - det är svinigt dyrt. För att det är bra - då kan man ta betalt för det oxå. Suck!
 
Imorgon hoppas jag få klippt klart min häst och få kommit mig ut på en tur i alla fall.
Passa på innan skitvädret kommer på onsdag, då ska det komma massa regn, sen minus, sen regn, sen minus. Härligt värre! Dags å brodda på hästen snart om det ska fortsätta sådär. FY så tråkigt det är.
 
 
Årets önskelista!
 
Bildresultat för lippo fancy tränsBildresultat för elt sadelgjord
 
1 Anonym:

skriven

Hej svejs! Har du någon gelpadd liggande? Gjorde en budgetvariant av ELT med breda dressyrgjorden som jag köpte på Hööks (sen börja Börjes sälja samma för under 300) och slaktade en gammal acavallo gelpad och sydde fast på insidan. Enorm skillnad mot vanlig gjort men misstänker ELT skulle va mkt bättre.

Köpte Hööks Islandsträns med böjt nackstycke åt Tyra och efter de så backar hon in i hörnet på boxen när jag kommer med annat. Tränsar jag ändå så håller hon på och ruskar på huvudet. Kollar oxå efter andra men som PS är snordyra och lädret i mitt 99kr träns med tyglar jag köpte förr från Börjes har mkt bättre läder

Kommentera här: